Interwetten scores new partnership with VfL Wolfsburg

first_img Online gambling operator Interwetten has agreed a new commercial partnership with German Bundesliga football club VfL Wolfsburg.Terms of the deal were not disclosed, but it was confirmed that the agreement will come into effect from the start of the 2019-20 season, with Interwetten to serve as the team’s official sports betting partner.The operator will benefit from branding placement on pitchside LED advertising boards and various other surfaces inside the team’s Volkswagen Arena home stadium.In addition, Interwetten will gain access to a range of hospitality benefits and facilities at Wolfsburg home matches.“Sport is an essential driving force for us and one that we support through a variety of sponsorship deals,” Interwetten board spokesperson Dominik Beier said. “In VfL Wolfsburg we have managed to find a very interesting partner.“What brings VfL Wolfsburg and Interwetten together is the desire to work in an innovative way, develop new products and constantly move forward.”VfL Wolfsburg managing director Michael Meeske added: “We are delighted to have acquired an international partner of real note in the German-speaking sports betting market in the form of Interwetten, whose offer really sets the standard in the sector.”Image: Ungry Young Man Subscribe to the iGaming newsletter 6th August 2019 | By contenteditor Tags: Online Gambling Marketing & affiliates AddThis Sharing ButtonsShare to LinkedInLinkedInShare to FacebookFacebookShare to TwitterTwitter Online gambling operator Interwetten has agreed a new commercial partnership with German Bundesliga football club VfL Wolfsburg. Interwetten will serve as the team’s official sports betting partner. Interwetten scores new partnership with VfL Wolfsburg Regions: Europe Central and Eastern Europe Germany Email Address Topics: Marketing & affiliates Sports bettinglast_img read more

Macau GGR up 58% in March to MOP8.31bn

first_imgAddThis Sharing ButtonsShare to LinkedInLinkedInShare to FacebookFacebookShare to TwitterTwitter Figures released by the Gaming Inspection and Coordination Bureau of Macau show that gross gaming revenue (GGR) from March in the jurisdiction was MOP8.31bn (£750.5m/€882.1m/$1.04bn), up 58.0% from March 2019. Macau GGR up 58% in March to MOP8.31bn Finance Major operators in the region saw revenues plummet last year, with Sands China revealing a $1.52bn (£1.1bn/€1.29bn) loss for the year after its revenue dropped by 80.8%. Cumulatively, that gives the special administrative region a GGR of MOP23.64bn since the beginning of 2021, which still leaves the year down 22.4% on the MOP30.49bn brought in by the end of March 2020. The majority of the revenue generated between January and March 2020, MOP22.12bn, was made in January, prior to the closures of gaming venues from February as a result of the novel coronavirus (Covid-19) pandemic, which saw Macau’s gaming industry hit a standstill for the majority of the year. Email Address Melco Resorts and Entertainment, meanwhile, made a $1.26bn loss as its full year revenue was reduced by 69.9%.center_img Regions: Macau Tags: Macau Subscribe to the iGaming newsletter The figure also gives March the highest revenue figure in 2021 so far, up 13.6% on the MOP7.31bn generated in February, and 3.5% higher than the MOP8.02bn recorded for January. GGR for the region declined by 79.3% in 2020, amounting to MOP60.44bn compared to MOP292.46bn in 2019. Topics: Finance Land-based casino 1st April 2021 | By Conor Mulheirlast_img read more

Zenith Bank PLC (ZENITH.ng) Q12011 Interim Report

first_imgZenith Bank PLC (ZENITH.ng) listed on the Nigerian Stock Exchange under the Banking sector has released it’s 2011 interim results for the first quarter.For more information about Zenith Bank PLC (ZENITH.ng) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the Zenith Bank PLC (ZENITH.ng) company page on AfricanFinancials.Document: Zenith Bank PLC (ZENITH.ng)  2011 interim results for the first quarter.Company ProfileZenith Bank Plc is a financial services institution in Nigeria offering banking products and services for the personal, commercial, corporate, private and investment banking sectors. The company also offers non-banking services such as foreign exchange, treasury, trade services and cash management services. Its full-service offering ranges from transactional accounts, savings accounts and deposits to short term investment funds, association accounts, personal funds management, funds transfer service and import letters of credit. Established in 1990 and formerly known as Zenith International Bank Limited, the company changed its name to Zenith Bank Plc in 2004. The company has three subsidiaries: Zenith Bank (Ghana) Limited and Zenith Bank (Sierra Leone) and Zenith Bank (Gambia) Limited. It has representative offices in South Africa and The People’s Republic of China. Its company head office is in Lagos, Nigeria. Zenith Bank Plc is listed on the Nigerian Stock Exchangelast_img read more

Kenya Commercial Bank Limited Group (KCB.ug) 2012 Abridged Report

first_imgKenya Commercial Bank Limited Group (KCB.ug) listed on the Uganda Securities Exchange under the Banking sector has released it’s 2012 abridged results.For more information about Kenya Commercial Bank Limited Group (KCB.ug) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the Kenya Commercial Bank Limited Group (KCB.ug) company page on AfricanFinancials.Document: Kenya Commercial Bank Limited Group (KCB.ug)  2012 abridged results.Company ProfileKenya Commercial Bank Limited (KCB Group) is a leading financial institution offering retail and corporate banking services in Uganda through its subsidiary company. KCB Group offers financial solutions ranging from current accounts, overdrafts and loans to fixed and short-term deposits, mortgage finance, trade finance and forex, and business investment accounts. The banking institution participates in investments in treasury bills and bonds with the central banks. Wholly-owned subsidiaries in the banking group include Kenya Commercial Finance Company Limited, Savings & Loan Kenya Limited, Kenya Commercial Bank Nominees Limited, Kencom House Limited, KCB Tanzania Limited, KCB Sudan Limited, KCB Rwanda SA and KCB Uganda Limited. Kenya Commercial Bank Limited is listed on the Uganda Securities Exchangelast_img read more

Sunu Assurances Nigeria Plc (SUNU.ng) HY2015 Interim Report

first_imgSunu Assurances Nigeria Plc (SUNU.ng) listed on the Nigerian Stock Exchange under the Insurance sector has released it’s 2015 interim results for the half year.For more information about Sunu Assurances Nigeria Plc (SUNU.ng) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the Sunu Assurances Nigeria Plc (SUNU.ng) company page on AfricanFinancials.Document: Sunu Assurances Nigeria Plc (SUNU.ng)  2015 interim results for the half year.Company ProfileSunu Assurances Nigeria Plc formerly (Equity Assurance Plc) is an established insurance company in Nigeria offering non-life insurance for the domestic and corporate sectors as well as asset management and health management services. The company also has business interests in Ghana. Non-life insurance ranges from fire and special peril to consequential loss, cash and goods in transit, public and products liability, fidelity guaranty, personal liability and accident insurance products. Equity Assurance Plc also provides insurance products for workmen compensation and plant, erection and contractors all risk and welfare funds and medical evacuation. The company has subsidiary segments providing health management, asset management and hospitality services. Equity Assurance Plc is a subsidiary of SUNU Finances Holding SA. Its head office is in Lagos, Nigeria. Sunu Assurances Nigeria Plc is listed on the Nigerian Stock Exchangelast_img read more

The Argo Blockchain share price: should I buy the stock or stay away?

first_img Rupert Hargreaves | Tuesday, 23rd February, 2021 | More on: ARB Renowned stock-picker Mark Rogers and his analyst team at The Motley Fool UK have named 6 shares that they believe UK investors should consider buying NOW.So if you’re looking for more stock ideas to try and best position your portfolio today, then it might be a good day for you. Because we’re offering a full 33% off your first year of membership to our flagship share-tipping service, backed by our ‘no quibbles’ 30-day subscription fee refund guarantee. I’m sure you’ll agree that’s quite the statement from Motley Fool Co-Founder Tom Gardner.But since our US analyst team first recommended shares in this unique tech stock back in 2016, the value has soared.What’s more, we firmly believe there’s still plenty of upside in its future. In fact, even throughout the current coronavirus crisis, its performance has been beating Wall St expectations.And right now, we’re giving you a chance to discover exactly what has got our analysts all fired up about this niche industry phenomenon, in our FREE special report, A Top US Share From The Motley Fool. I would like to receive emails from you about product information and offers from The Fool and its business partners. Each of these emails will provide a link to unsubscribe from future emails. More information about how The Fool collects, stores, and handles personal data is available in its Privacy Statement. The Argo Blockchain share price: should I buy the stock or stay away? See all posts by Rupert Hargreaves Click here to claim your copy now — and we’ll tell you the name of this Top US Share… free of charge! The Argo Blockchain (LSE: ARB) share price has plunged this week. At the time of writing, shares in the cryptocurrency miner are dealing at around 213p, down from their 52-week high of 340p reached only a few days ago. However, despite this performance, the stock is still up more than 3,400% over the past 12 months. Could the latest pullback be an opportunity for me to buy this high-flying stock at a lower price?5G is here – and shares of this ‘sleeping giant’ could be a great way for you to potentially profit!According to one leading industry firm, the 5G boom could create a global industry worth US$12.3 TRILLION out of thin air…And if you click here we’ll show you something that could be key to unlocking 5G’s full potential…What’s behind the Argo blockchain share price decline? Past performance should never be used as a guide to future returns. Therefore, while the stock has been a winning investment over the past 12 months, it doesn’t guarantee it will continue to be so. One of the things I always try to get my head around before buying an investment is the reasons behind its recent performance. I want to understand why the stock has performed the way it has. This could give me some insight into what the future holds for the business. When it comes to the Argo Blockchain share price, it seems the stock’s become somewhat of a proxy for Bitcoin. As the price of the cryptocurrency has surged in recent weeks, shares in the cryptocurrency mining business have jumped as well. As Argo both owns and mines Bitcoin, this makes sense. The higher the price of the cryptocurrency, the more revenues the business can produce. The value of Bitcoin on its balance sheet will also increase. This should translate into a higher share price. However, Bitcoin can go up as well as down. In the past few days, its value has fallen from an all-time high of over $58,000 to around $48,000 at the time of writing. Therefore, it seems to me the price of Bitcoin will dictate the outlook for the Argo Blockchain share price. That makes it especially challenging for me to put a value on the shares. Bitcoin price troublesBitcoin is incredibly volatile. The latest sell-off was triggered by Elon Musk tweeting that he thought the value of the cryptocurrency seemed “high.” That said, the rally in the first place was inspired by Musk’s electric car manufacturer Tesla’s decision to invest $1.5bn in the cryptocurrency. If other companies follow the electric vehicle manufacturer, it could continue to increase and recover from current levels. That would be positive for the Argo Blockchain share price.What’s more, as companies like Tesla start accepting cryptocurrencies, they may become mainstream, which would drive a virtuous cycle. User growth would attract more users, increasing prices and driving more interest in Bitcoin and its peers. That’s the best-case scenario. On the other hand, Bitcoin’s volatility could damage its reputation. The fact that a single tweet could cause it to fall in value by more than $10,000 is notable. I think this kind of volatility makes it impossible for me to place a value on the Argo Blockchain share price. It suggests the company’s own fundamentals are irrelevant. Instead, its fortunes could be tied to the success or failure of Bitcoin.As such, I’m not going to buy the stock for my portfolio today. Other investors may be comfortable with the level of uncertainty here, but I’m not. center_img Rupert Hargreaves owns no share mentioned. The Motley Fool UK owns shares of and has recommended Tesla. The Motley Fool UK has recommended Bitcoin. Views expressed on the companies mentioned in this article are those of the writer and therefore may differ from the official recommendations we make in our subscription services such as Share Advisor, Hidden Winners and Pro. Here at The Motley Fool we believe that considering a diverse range of insights makes us better investors. Our 6 ‘Best Buys Now’ Shares Enter Your Email Address “This Stock Could Be Like Buying Amazon in 1997” Simply click below to discover how you can take advantage of this. Image source: Getty Images last_img read more

Ice House / Minarc

first_img “COPY” Photographs:  Torfi Agnarsson To create a serene family sanctuary that harmoniously connects inhabitants with the surrounding natural environment, while combining the best sustainable, eco- friendly materials and energy efficient technologies with minimalist architectural design. Save this picture!© Torfi AgnarssonRecommended ProductsDoorsVEKADoors – VEKAMOTION 82Louvers / ShuttersBruagShading Screens – Perforated Facade PanelsDoorsdormakabaEntrance Doors – Revolving Door 4000 SeriesLouvers / ShuttersLunawoodThermowood BattensSome features of the house:Save this picture!© Torfi Agnarsson 2 bedrooms, 1 bathroom plus loft. Simple eco-conscious design focuses on functionality and creates a healthy living environment for the family.  The house is located in the beautiful a rural town of Iceland, a low- developed region committed to the preservation of its beautiful natural scenery and resources. Design elements were chosen carefully to maximize passive solar power and cross ventilation, minimizing electricity costs. Conscious effort made to use materials in their most organic form. To improve indoor air quality, no carpet or forced air systems (AC/HV) utilized. The project reduces its impact on the natural ground by raising the structure with elevated decks and floors. Native wood siding materials are locally sourced, which allows for the project to blend in with the surrounding regional landscape. Large and expansive windows and openings are used in living area and bedrooms to provide abundant natural light, frame the beautiful landscape and enable a seamless connection with nature. Master bathroom features a pebble rock wall referencing the surrounding landscape. Exterior spaces designed for maximum indoor-outdoor living. Outdoor shower encourages a closer connection to nature and the elements. An edible garden is incorporated into the exterior design to foster sustainable living.  Save this picture!© Torfi AgnarssonProject gallerySee allShow lessWine Concept Store / COMPLEX CITYArticlesSingapore University of Technology and Design – Student Housing and Sports Complex /…Articles Share “COPY” Houses Ice House / Minarc Photographs Ice House / MinarcSave this projectSaveIce House / Minarc ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/258160/ice-house-minarc Clipboard Architects: Minarc Year Completion year of this architecture project CopyHouses•Reykjavik, Icelandcenter_img ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/258160/ice-house-minarc Clipboard Year:  Iceland ArchDaily Projects 2011 Save this picture!© Torfi Agnarsson+ 8 Share CopyAbout this officeMinarcOfficeFollowProductWood#TagsProjectsBuilt ProjectsSelected ProjectsResidential ArchitectureHousesWoodReykjavíkHousesReykjavikIcelandPublished on July 30, 2012Cite: “Ice House / Minarc” 30 Jul 2012. ArchDaily. Accessed 11 Jun 2021. ISSN 0719-8884Read commentsBrowse the CatalogShowershansgroheShower MixersVinyl Walls3MVinyl Finish – DI-NOC™ Abrasion ResistantPartitionsSkyfoldIntegrating Operable Walls in a SpaceLightsVibiaLamps – NorthCultural / PatrimonialIsland Exterior FabricatorsSeptember 11th Memorial Museum Envelope SystemSkylightsVELUX CommercialAtrium Longlight, DZNE GermanyHanging LampsLouis PoulsenLamp – PH ArtichokeTiles / Mosaic / GresiteHisbalitMosaic Tiles – TexturasAcousticMetawellAluminum Panels – Acoustic SailsMineral / Organic PaintsKEIMTiO2-free Mineral Paint – Soldalit®-ArteWall / Ceiling LightsA-LightWall Grazer Concealed LightsDoorsBuster and PunchDoor Hardware – Pull BarMore products »Read commentsSave世界上最受欢迎的建筑网站现已推出你的母语版本!想浏览ArchDaily中国吗?是否翻译成中文现有为你所在地区特制的网站?想浏览ArchDaily中国吗?Take me there »✖You’ve started following your first account!Did you know?You’ll now receive updates based on what you follow! Personalize your stream and start following your favorite authors, offices and users.Go to my streamlast_img read more

Kiltro House / Supersudaka

first_img Area:  104 m² Year Completion year of this architecture project Kiltro House / Supersudaka ArchDaily Kiltro House / SupersudakaSave this projectSaveKiltro House / Supersudaka “COPY” ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/42346/kiltro-house-supersudaka Clipboard Save this picture!Courtesy of Supersudaka+ 30Curated by Clara Ott Share “COPY” Photographs Photographs:  Cristobal Palma / Estudio PalmaSave this picture!Courtesy of SupersudakaRecommended ProductsDoorsStudcoAccess Panels – AccessDorDoorspanoramah!®ah! PivotEnclosures / Double Skin FacadesIsland Exterior FabricatorsCurtain Wall Facade SystemsWoodBruagBalcony BalustradesText description provided by the architects. This house located in the Central Valley near Talca is almost a statement of how to accomplish architecture in Latin America.As the design and building process were so unsteady, starting from the site -located in an almost impossible steep hill-, to the budget limitations, a very basic grid configuration evolved to a much multifaceted formal result; both simple and complex at the same time.Save this picture!Courtesy of SupersudakaSave this picture!Save this picture!Courtesy of SupersudakaCuriously, the principal façade when arriving to the house is the roof, designed as a complete terrace to a 360º view of the valley but also as a structural complement underneath the deck that overtakes the horizontal forces in case of earthquakes, which allows to avoid cross-bracing in the windows towards the appealing views. This wooden “envelop” is extended and returned to block excessive sun exposure in the hot summer of central Chile zone, although lets the sun to enter in the fresh early morning and in hard winter in a more inclined angle.Save this picture!Courtesy of SupersudakaPlus, natural cross ventilation through opening of all the glass planes through the patio and external façade permits a regulation of temperature in a passive mode. Unexpectedly, this calculated geometry relates almost candidly to the nearby hills topography.Save this picture!Courtesy of SupersudakaBeyond demanding technical issues, the project spatial organization outcomes -as it was never determined- in a open space around the patio which includes the kitchen and could displayed as the inhabitant wishes, switching dinning room to living room or any other instance as desired. A more stable programme is the principal bedroom with a private bathroom and terrace towards the view since residents could enjoy it more during the morning and late night rather than the day. Plus, an optional studio and/or guest room in the opposed side is available aligned with a more “public” shower, toilet and laundry facilities. All fits in less than 104 M2, nevertheless all spaces connect to each other in exterior or interior ways: a continuous promenade with no dead ends as is to integrate all the spatial qualities and views of living in a steep and almost non urbanized area, nevertheless 5 minutes to the city.Save this picture!Courtesy of SupersudakaSave this picture!Save this picture!© Cristobal Palma / Estudio PalmaAll this was reached rather than in a quest for certainties, through a trial and error modus operandi whereas all design resources at reach where unconsciously or more rationally implied: from Corbusier’s 5 points for a new modern architecture, to nearby Smijan Radic’s Copper House 2, or/and references passing through Mies structural explicitness through OMA and PLOT experiments (All apologies).Save this picture!© Cristobal Palma / Estudio PalmaThe result? A mix, a bastardized design, a fusion, like a crossbreed dog, as named in Chilean: A Kiltro (mixed-breed dog).Save this picture!© Cristobal Palma / Estudio PalmaProject gallerySee allShow lessPopulous Designs the Western Hemisphere’s Largest Esports ArenaArchitecture NewsOPEN Architecture’s Art Park Opens in Shanghai Inside Old Fuel TanksArchitecture News Share Architects: Supersudaka Area Area of this architecture project ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/42346/kiltro-house-supersudaka Clipboard Year:  CopyHouses•Talca, Chile 2008 Chile Houses Projects CopyAbout this officeSupersudakaOfficeFollowProductWood#TagsProjectsBuilt ProjectsSelected ProjectsResidential ArchitectureHousesDabasTalcaHouses3D ModellingWoodIcebergChilePublished on March 26, 2019Cite: “Kiltro House / Supersudaka” 26 Mar 2019. ArchDaily. Accessed 11 Jun 2021. ISSN 0719-8884Read commentsBrowse the CatalogPanels / Prefabricated AssembliesTechnowoodPanel Façade SystemRailing / BalustradesMitrexIntegrated Photovoltaic Railing – BIPV RailingMetal PanelsAurubisCopper Alloy: Nordic BrassHanging LampsVibiaHanging Lamp – VOLConcreteKrytonCrystalline Waterproofing – KIMSkylightsLAMILUXGlass Skylight FE PassivhausPorcelain StonewareCosentinoSurfaces – Dekton® Chromica CollectionBricksFeldhaus KlinkerThin Bricks – ClassicGlassDip-TechDigital Ceramic Printing for Interior DesignWoodStructureCraftEngineering – FootbridgesAluminium CompositesCymat Technologies Ltd.Bundang Doosan Tower – Alusion™ Stabilized Aluminum FoamTable LampsRoss GardamDesk Lamp – OraMore products »Read commentsSave想阅读文章的中文版本吗?Kiltro住宅 / Supersudaka是否翻译成中文现有为你所在地区特制的网站?想浏览ArchDaily中国吗?Take me there »✖You’ve started following your first account!Did you know?You’ll now receive updates based on what you follow! Personalize your stream and start following your favorite authors, offices and users.Go to my streamlast_img read more

Press freedom violations recounted in real time (January -December 2017)

first_img Iran: Press freedom violations recounted in real time January 2020 Proposed Iranian law would ban US, British journalists and media News News December 21, 2017 – Updated on January 9, 2018 Press freedom violations recounted in real time (January -December 2017) Receive email alerts News Help by sharing this information June 11, 2021 Find out more IranMiddle East – North Africa Condemning abusesOnline freedoms WomenJudicial harassmentViolence Iran is stepping up pressure on journalists, including foreign journalists, in run-up to electioncenter_img News IranMiddle East – North Africa Condemning abusesOnline freedoms WomenJudicial harassmentViolence RSF_en to go further Follow the news on Iran June 9, 2021 Find out more 21.12.2017 – Two journalists released on bail after 100 days in solitaryReporters Without Borders (RSF) has learned that Sasan Aghai, the deputy editor of the newspaper Etemad, was freed yesterday and that Yaghma Fashkhami, a reporter for the news website Dideban e Iran, was freed today.Arrested at their respective workplaces in August by plainclothesmen from the justice department’s intelligence protection section, they were released on bail pending trial after more than 100 days of solitary confinement in Section 241 of Tehran’s Evin prison. Aghai was arrested on 11 August, Fashkhami on 21 August.———-04.12.2017- Website editor released on bailReporters Without Borders (RSF) has learned that Mohammad Hossien Hidari, the editor of the Dolat e Baharnewswebsite, was released on bail of 100 million toman (90,000 euros) on29 November pending trial.———-29.11.2017 – Pro-Ahmadinejad website editor detainedReporters Without Borders (RSF) condemns last week’s arrest of Mohammad Hossien Hidari, the editor of Dolat e Bahar, a news website that supports former President Mahmoud Ahmadinejad’s political faction. Arrested on 21 November after being summoned by the Tehran prosecutor’s office for culture and media, Hidari is accused inter alia of covering a speech by the controversial former president that was very critical of the judicial system.The Tehran prosecutor blocked Hidari’s proposed release on 100 million toman (90,000 euros) in bail. Access to the website has meanwhile been blocked since the start of November as a power struggle intensifies between the Ahmadinejad faction and those allied with Supreme Leader Ali Khamenei. Several former Ahmadinejad administration officials are currently the targets of judicial proceedings on corruption charges.———27.11.2017 – Ex-prosecutor jailed, but not for his crimes against journalistsFormer Tehran prosecutor Said Mortazavi has been given a two-year jail sentence but not in connection with his many crimes against journalists.Mortazavi has been jailed for complicity in the murder of Mohsen Roholamini, one of three people who died as a result of mistreatment in Kahrizak detention centre following their arrest on 12 June 2009 for their role in protests against then President Mahmoud Ahmadinejad’s disputed reelection. Roholamini was the son of a government dignitary. The other two were Amir Javadifar and Mohammad Kamarani. Acquitted at the original trial, Mortazavi was convicted when the case came before a Tehran appeal court.Reporters Without Borders (RSF) has been denouncing Mortazavi’s role in crimes against journalists and citizen-journalists for the past 17 years. He still needs to be tried for his involvement in the deaths of two journalists in Tehran’s Evin prison. One was Zahra Kazemi, a photographer with Iranian and Canadian dual citizenship who died in July 2003. The other was Omidreza Mirsayafi, a blogger who died in suspicious circumstances in March 2009.RSF believes that Mortazavi also shares responsibility for the arrests and convictions of hundreds of journalists and citizen-journalists, for the mistreatment and even torture they underwent while detained, and for the closure of around 100 newspapers while he was prosecutor.———02.11.207 – Editor freed on completing two-year jail termReporters Without Borders (RSF) has learned that Ehssan Mazndarani, the editor of the daily newspaper Farhikhteghan, was released on 31 October on completing a two-year jail sentence, during which he was hospitalized several times with heart and lung problems after going on hunger strike for more than three weeks. One of the victims of a wave of arrests in November 2015, he was originally given a seven- year jail sentence that was reduced to two years on appeal.RSF has also learned that Mokeryan news website journalist Bakhtyar Khoshnam was released yesterday on bail of 137 million toman (110,000 euros). He was arrested on 28 September.Read the 13.10.2017 report: Kurdish journalist returned to prison—————–19.10.2017 – Former editor banned from travelling abroadReporters Without Borders (RSF) condemns the international travel ban that has been imposed on Issa Saharkhiz, a journalist who used to edit several now-closed reformist newspapers. Officials stopped him on the tarmac of Tehran international airport as he was about to board a flight to Berlin on 17 October and confiscated his passport under article 16 of the passport law. Saharkhiz accuses the authorities of harassing him.Article 16 allows the judicial authorities to withdraw the passports of “persons whose travel would be contrary to the Islamic Republic’s interests.” One of the victims of a wave of arrests in November 2015, Saharkhiz had obtained a passport without any difficulty shortly after his release from prison in April of this year.RSF has also learned that Hamzeh Zargani, Saleh Torfi and Adel Sadoni, three citizen-journalists based in Ahvaz, the capital of the southwestern province of Khuzestan, have been released conditionally. Torfi and Sadoni were freed on completing half of their jail terms. Zargani had to pay bail of 50 million toman (40,000 euros) because he faces further prosecution in connection with his political activities. All three were arrested on 9 April 2013, incarcerated in the city’s Karon prison, and were given three-year jail terms on a charge of creating Facebook pages for the purpose of “anti-government propaganda.”———-18.10.2017 – Journalist convicted a second time for same “crime”Reporters Without Borders (RSF) condemns the one-year prison sentence that a Tehran revolutionary court passed on 30 September on Souroush Farhadian, a contributor to several pro-reform newspapers and editor of the bimonthly Ro Beh Ro (Opposite). His lawyer, Saleh Nikbakht, said it was the second time he has been tried and convicted for the same articles. He has appealed.Farhadian’s ordeal began on 15 May 2016, when he arrested in the central city of Arak on charges of anti-government publicity and “activities threatening national security” as a result of a complaint by the local military. After being freed on bail the next day, he was sentenced on 23 September 2016 to seven years in prison but an Arak appeal court later reduced the sentence to a fine.In both cases, he was convicted over the same articles denouncing the illegality of the detention of Mir Hossein Mousavi, a former prime minister and owner of the now closed newspaper Kalameh Sabaz, Zahra Rahnavard, a writer who is his wife, and Mehdi Karoubi, a former parliamentary speaker and owner of the now closed newspaper Etemad Melli.———-13.10.2017 – Kurdish journalist returned to prisonReporters Without Borders (RSF) condemns Mokeryan news website journalist Bakhtyar Khoshnam’s arrest on 28 September in Saghez (in Iran’s Kurdistan province) to serve a three months jail term for being in contact with media based abroad, above all Radio Farda (Radio Free Europe). He was taken directly to the city’s main prison to start serving the sentence. Initially arrested in June, he was freed on bail a month later. A Saghez revolutionary court imposed the sentence on 18 July after convicting him of “contact with media opposed to the Islamic Republic.”———-09.10.2017 – Prosecutors shut down reformist dailyReporters Without Borders (RSF) condemns the suspension of the reformist daily newspaper Mostaghel (Independent) by the Tehran prosecutor’s office for culture and media since 5 October. According to Mostaghel’s editor, Ali Nazari, it was suspended for publishing former Prime Minister Mir Hossein Mousavi’s photo. This apparently violated an order by the High Council for National Security and Justice banning any information in the media about the leaders of the protests against former President Mahmoud Ahmadinejad’s disputed reelection in June 2009.On 4 October, the newspaper published the photos of Iran’s five prime ministers from 1979 to 1989 (including Mousavi’s) to illustrate an article about the possibility of a return to a parliamentary system. The owner of the now closed newspaper Kalameh Sabaz, Mousavi was prime minister from 1981 to 1989 and ran against Ahmadinejad in the 2009 presidential election. He, his wife (the writer Zahra Rahnavard), and Mehdi Karoubi, a former parliamentary speaker and owner of the now closed newspaper Etemad Melli, have been kept illegally under house arrest and deprived of all their rights since 24 February 2011.———-03.10.2017 – Mehdi Khazali freedReporters Without Borders (RSF) has learned that Mehdi Khazali, an outspoken blogger who was arrested on a Tehran street by plainclothesmen on 12 August, was freed on 28 September. The editor of the Baran blog, he had been openly critical of the head of the judicial authority in the months prior to his arrest. Arrested many times in the past, he was sentenced to 14 years in prison in 2011. The conditions of his latest release have not been revealed. He is the son of Ayatollah Abolghasem Khazali, an influential conservative cleric and regime member for 37 years.———-14.09.2017 – Detention of two journalists extended by another monthReporters Without Borders (RSF) condemns a judicial decision to extend the provisional detention of two journalists – Sasan Aghai, the deputy editor of the newspaper Etemad and Yaghma Fashkhami, a reporter for the news website Dideban e Iran – by another month in violation of both Iranian law and international standards. They are also being denied the right to see a lawyer and to be visited by their families.Both were arrested last month at their workplace by plainclothesmen from the justice department’s intelligence protection section – Aghai on 11 August and Fashkhami on 21 August. The authorities have still not said why they were arrested or where they are being held.———-11.09.2017 – Kurdish journalist freed on completing jail termReporters Without Borders (RSF) is pleased to learn that Khosro Kurdpour, a Kurdish journalist who edited the Mokeryan news website in the northwestern city of Mahabad, was released on 8 September on completing a sentence of five-year in prison. Ministry of intelligence officials arrested him at his home in Mahabad on 7 March 2013, one day before summoning and then arresting his brother, Masoud Kurdpour, who contributed to the website. The Mahabad revolutionary court that sentenced them both on 9 November 2013 gave Masoud Kurdpour a three and a half years jail term.———-30.08.2017 – Two women journalists freed provisionallyReporters Without Borders (RSF) is relieved to learn that Hengameh Shahidi, a woman journalist who edited the Paineveste blog, and Zeniab Karimian, a woman journalist who hosted a programme on Iran’s 3rd TV channel, were both released provisionally yesterday on bail of 900 million toman (810,000 euros).Arrested on 9 March, Shahidi staged several hunger strikes in protest against her detention and prison conditions, despite being very ill. Karimian was arrested at her home on 23 January 2017 by intelligence ministry plainclothesmen.Both were held in isolation in different security sections of Tehran’s Evin prison, initially under the intelligence ministry’s control and then under the control of the justice department’s intelligence section. When Shahidi emerged from the prison, she appeared weak and had clearly lost a lot of weight.———-07.08.2017 – Imprisoned citizen-journalist’s wife arrestedReporters Without Borders (RSF) condemns the arrest of Nastaran Naimi, the wife of the imprisoned citizen-journalist Soheil Arabi. Plainclothesmen arrested her at her home on 31 July after searching it. Her family has still not been told why she was arrested or where she is being held.Arabi has been detained for the past three and a half years. Arrested by Revolutionary Guards in December 2013, he was incarcerated in Security Section 2a of Tehran’s Evin prison, where he was isolated and mistreated for two months to get him to confess to helping to create a Facebook network that blasphemed Islam and criticized the government.The confession led to the imposition of a death sentence in August 2014, which ­– following protests by his lawyer and the intercession of UN special rapporteurs – was eventually overturned. At a retrial in September 2015, he was sentenced to seven and a half years in prison starting with two years under observation, during which time he must prove he has repented to avoid reimposition of the death sentence.———-02.08.2017 – A journalist and four Telegram group administrators bailedReporters Without Borders (RSF) has learned that four administrators of a group that used the instant messaging service Telegram to circulate information – Seid Mojtaba Bagheri, Said Naghdi, Javad Jamshidi and Nima Keshvari – were freed on bail of 500 million toman (410,000 euros) on 30 and 31 July.Held in Tehran’s Evin prison after their arrest by Revolutionary Guards on 16 March, they are due to be tried on 12 August. Two other members of the group who were arrested at the same time, Sobhan Jafari Tash and Ali Ahmadinia, will be freed as soon as their bail is paid, their lawyer, Ali Mojtahad Zadeh, said.RSF has also learned that the journalist and photographer Assal Esmaeilzadeh was freed on bail of 300 million toman (270,000 euros) on 13 July pending trial. She was arrested without charge at the behest of the Tehran prosecutor’s office for culture and media on 20 June.———-30.06.2017 – Two months after release, journalist sentenced againReporters Without Borders (RSF) condemns the six-month jail sentence that was imposed on Issa Saharkhiz, the former editor of several, now-closed reformist newspapers, on 19 June, just two months after his release. His lawyer, Mahmoud Alizadeh-Tabatabaie, said he was convicted of insulting the head of the judicial system.One of the victims of a wave of arrests in early November 2015, Saharkhiz was sentenced by a Tehran revolutionary court in August 2016 to three years in prison on charges of anti-government propaganda and insulting Supreme Leader Ali Khamenei. His lawyer reported at the time that two other charges against Saharkhiz – publishing false news and insulting the head of the judicial system – would be tried separately as political crimes before a court of assizes.After the latest sentence was passed on 19 June, Alizadeh-Tabatabaie pointed out that the court had accepted that his client’s criticism of the head of the judicial system had been personal in nature. It therefore could not be regarded as a political crime meriting a six-month jail sentence, he added, announcing that they planned to appeal.Saharkhiz was released on 15 April after being deemed to have completed the first sentence. While held, he staged several hunger strikes in protest against his imprisonment and had been serving his sentence in a Tehran hospital since March 2016.———-26.06.2017 – Newspaper journalist freed provisionallyReporters Without Borders (RSF) has learned that, after payment of 300 million toman (270,000 euros) in bail, Borna News social affairs editor Tahereh Riahai was released provisionally on 24 June pending trial. Arrested by plainclothes intelligence officers on 27 December 2016, she had been kept in isolation in Section 209 of Tehran’s Evin prison for months.———-23.06.2017 – Ahmadinejad’s former press adviser arrestedReporters Without Borders (RSF) has learned that Abdol Reza Davari, former President Mahmoud Ahmadinejad’s onetime press adviser, who also once ran the newspaper Shahrvand and the government news agency Irna, was arrested on 31 May in order to serve a three-year jail sentence.Davari was convicted in September 2013 of “insulting” Supreme Leader AliKhamenei in three comments posted on Facebook and was given a six-year jail sentence that was reduced to three years on appeal. He was arrested two days after posting an open letter criticizing Ebrahim Raisi and Mostafa Pour Mohammadi, two members of a commission that passed death sentences in 1988 on thousands of political prisoners who refused to renounce their beliefs.———-01.06.2017 – Narges Mohammadi back in prison two days after operationReporters Without Borders (RSF) is very concerned about the health of Narges Mohammadi, an imprisoned journalist and human rights defender who has been returned to prison just two days after undergoing an operation. Rushed to hospital with severe uterine bleeding on 28 May, Mohammadi was operated on the next day and was taken back to prison yesterday.Held since May 2015, Mohammadi was deemed to have completed an initial six-year sentence on 17 March and immediately began a second, ten-year one. She has several ailments including muscular paralysis but is being denied the medical care she needs. Her health is in danger and she should not be in prison. We call for her immediate release.———-24.05.2017 – Magazine editor Morad Saghafi released on bailReporters Without Borders (RSF) has learned that Morad Saghafi, the editor of the magazine Goft o Gu (Dialogue in Persian), was released on payment of bail on 20 May pending trial. He had been arrested at his Tehran home on 16 March.———-18.05.2017 – Hengameh Shahidi suspends hunger strikeReporters Without Borders (RSF) was relieved to learn today that imprisonedjournalist Hengameh Shahidi decided to suspend her hunger strike after receiving a visit from her family in 16 May and a promise from the Tehran prosecutor’s office that her appalling prison conditions will be improved and that she will be given complete medical examinations. According to her family, she is suffering from several heart and respiratory ailments, along with other conditions. She had not been eating any food since 10 May.———12.05.2017 – Journalist freed after ten years in prisonReporters Without Borders (RSF) is pleased to learn that Mohammad Sedegh Kabodvand, the editor of Payam-e mardom-e Kurdestan (a regional newspaper closed by the authorities in 2004), was granted a conditional release today on completing ten years in prison.Held since July 2007 in Tehran’s Evin prison, Kabodvand was sentenced to a total of 11 years in prison in connection with his journalistic activities and his creation of a human rights organization in Iranian Kurdistan, the northern region where he lived.He has been freed provisionally pending a judicial decision on the application of article 134 for the new Islamic criminal code to the rest of his sentence. Under a 2013 amendment to the code, a person convicted on several charges should serve only the most important sentence. By this token, he should have been freed four years ago.——–27.04.2017 – Two journalists freed conditionallyReporters Without Borders (RSF) has learned that two imprisoned journalists, Kaivan Karimi and Issa Saharkhiz, have been released conditionally in the past week.Karimi, a young documentary filmmaker, was freed on 20 April after completing half of the one-year sentence he received in November 2016 . Saharkhiz, the editor of several reformist newspapers was released on 25 April. His lawyer, Mahmoud Alizadeh-Tabatabaie, said he had completed his sentence.One of the victims of a wave of arrests in early November 2015, Saharkhiz was sentenced by a Tehran revolutionary court in August 2016 to three years in prison on charges of anti-government propaganda and insulting Supreme Leader Ali Khamenei. While held, he staged several hunger strikes in protest against his imprisonment and had been hospitalized since March 2016. The sentence was reduced last September.Ranked 165th out of 180 countries in RSF’s 2017 World Press Freedom Index, Iran is one of the world’s five biggest prisons for media personnel, with a total of 28 journalists and citizen journalists detained.———-19.04.2017 – Narges Mohammadi begins serving second jail termReporters Without Borders (RSF) is outraged by the continuing persecution of journalist and leading human rights defender Narges Mohammadi, who has just started serving a ten-year prison sentence on completing a six-year one. She received the ten-year sentence a year after her most recent arrest, on 5 May 2015.Mohammadi has a long history of persecution by the judicial authorities and has been arrested several times. During her spells out of prison, she has worked closely with Nobel peace laureate Shirin Ebadi at the Centre for Human Rights Defenders.The six-year sentence followed her arrest at her home on the evening of 10 June 2010. She was convicted two months later on charges of “meeting and plotting against the Islamic Republic,” “anti-government publicity:” and “collaborating with the Centre for Human Rights Defenders” and was given an 11-year jail term that was reduced to six years on appeal in March 2011.Mohammadi suffered muscular paralysis as a consequence of the heavy-handed interrogation sessions to which she was subjected after her arrest in 2010. As a result, she was paroled in July 2012.———-17.03.2017 – More journalists arrestedReporters Without Borders (RSF) yet again condemns the persecution of journalists in Iran after at least three more were arrested in the past week.The latest victims include Morad Saghafi, the editor of the magazine Goft o Gu (“Dialogue” in Persian), who was arrested at his Tehran home yesterday and was taken to an unknown location. His lawyer, Hamed Zargar, said neither he nor Saghafi’s family have been told why he was arrested.Meanwhile, Ali Motahari, the deputy speaker of Iran’s parliament, yesterday asked the minister of intelligence to explain why a military unit recently arrested 12 editors of pro-reform information pages on the instant messaging service Telegram.Motahari also criticized the detention of Ehssan Mazandarani, the former editor of the newspaper Farhikhteghan, on 12 March (see RSF’s 13 March release). His wife, Malieh Hossieni, a journalist with the newspaper Farhikhteghana, was fired the day after his arrest.Although banned, apps and social networks such as Telegram, Facebook and Twitter nowadays play an important role in providing Iranians with news and information. Telegram says it has more than 15 million users in Iran.According to the Kalameh news website, Ali Ahmadinia, the administrator of the Eslahat News (Reform News) channel on Telegram, was arrested on 14 March and was taken to an unknown location.RSF is currently very concerned about the health of two journalists who have been on hunger strike since their arrest. One is Mazandarani, who was arrested on 12 March (see above). The other Henghameh Shahidi, who was arrested on 9 March.———-15.03.2017 – Former editor gets six-month jail termReporters Without Borders (RSF) condemns the six-month prison sentence that has been passed on Hossein Karoubi, the former editor of Etemad Meli (a newspaper closed since August 2009) for circulating the open letter that his father, Mehdi Karoubi, wrote to President Hassan Rohani.In the April 2016 letter, published in mostly foreign-based media outlets and on social networks, Mehdi Karoubi asks to be tried before a public court “in order to present the evidence I possess about massive fraud during the 2005 and 2009 presidential elections and to show what has happened to young Iranians in the country’s legal and illegal detention centres.”Etemad Melli’s owner and a former parliamentary speaker, Mehdi Karoubi has been under house arrest since February 2011, a fate he has shared with former Prime Minister Mir Hossein Mousavi (the owner of the closed newspaper Kalameh Sabaz) and Mousavi’s wife, the writer Zahra Rahnavard. Mousavi and Mehdi Karoubi, who are both former presidential candidates, are being held illegally and are being denied their rights. Their state of health is very worrying.RSF has meanwhile learned that Samna Safari, a journalist with the monthly Andisher Poya, was released on 11 March after the authorities determined that he had served his two-year jail sentence. Detained along with three other journalists in a wave of arrests in November 2015, he was sentenced by a revolutionary court in March 2016 to five years in prison for “anti-government propaganda activities.” This was reduced to two years on appeal.———-28.02.2017 – City of Qom suspends newspaperReporters Without Borders (RSF) condemns the decision by the city of Qom’s public prosecutor to suspend the newspaper Shakheh Sabz on 26 February, a day after it ran a story criticizing the level of violence in one of its poorest districts, which it likened to a “jungle.” The suspension was ordered after 136 parliamentarians supported a resolution accusing the daily of “insulting the population of the Holy City of Qom.” The newspaper’s name means “Green Branch.”———-22.02.2017 – Ahmad Montazeri returned to prisonReporters Without Borders (RSF) firmly condemns progressive cleric Ahmad Montazeri’s arrest yesterday. The editor of the website of his late father, Ayatollah Hossein Ali Montazeri, he was returned to prison after being summoned before a special court for clerics.Tried behind closed doors and without a defence lawyer on 20 October, Montazeri was sentenced on 27 November to ten years in prison for endangering state security, ten years for publishing a “classified audio recording” and another year for anti-government “propaganda.”He was prosecuted for posting an old recording on the website on 9 August 2016 in which his father could be heard criticizing the wave of executions of political prisoners in the 1980s.For more information: Ahmad Montazeri gets 21-year jail term as part of bid to suppress history———-17.02.2017 – Editor freed on completing jail termReporters Without Borders (RSF) has learned that Ehssan Mazndarani – the editor of the newspaper Farhikhteghan and one of the victims of a wave of arrests in November 2015 – was released on 9 February. He had been given a seven-year jail sentence that was reduced to two years on appeal, His lawyer said he was freed as a result of a decision that he had completed his sentence. While in prison, he was hospitalized several times with heart and chest problems after a three-week hunger strike.———-10.01.2017 – Website reporter flogged for getting facts wrongReporters Without Borders (RSF) is appalled to learn that Hossien Movahedi, a local news website reporter, was flogged last week in Najafabad, a city 450 km south of Tehran, for getting one of his facts wrong in a story about the confiscation of mopeds from female students at a technological secondary school in the city.Movahedi reported on the Najafabad News website on 14 June 2016 that the police seized 35 mopeds when, according to the police, it was only eight. Although he apologized for his mistake and although the police were allowed to publish their version on the website, the police pressed charges against him and a Najafabad court sentenced him to 40 lashes for “publishing false information.” This inhuman and medieval sentence was carried out on 4 January.Iran has yet to ratify the Convention against Torture and other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment.———-06.01.2016 – Woman journalist freed on completing one-year jail termReporters Without Borders (RSF) has learned that Rihaneh Tabatabai, a journalist who has worked for several reformist newspapers, was released yesterday on completing a one-year jail term on charges of endangering national security and anti-government publicity. She was arrested on 12 January 2016 to begin serving the sentence, which was originally imposed in November 2014 and was confirmed by a Tehran appeal court a year later. The sentence also includes two-year ban on political and journalistic activity in the media and online following her release. In all, Tabatabai has been jailed four times since 2010 in connection with her journalistic activities.———-Press freedom violations recounted in real time (January -December 2016)——————– Press freedom violations recounted in real time (January -December 2015)——————-Press freedom violations recounted in real time ( January-December 2014)———————-Press freedom violations recounted in real time ( January-December 2013)—————-Press freedom violations recounted in real time (January-December 2012)———-Press freedom violations recounted in real time (January-December 2011)—–Press freedom violations recounted in real time (July-December 2010) ——–Press freedom violations recounted in real time (January-July 2010)———Press freedom violations recounted in real time (June-December 2009) Organisation May 10, 2021 Find out morelast_img read more

Reporters Without Borders concerned about dismissal of prosecutor in Gongadze case

first_img February 26, 2021 Find out more UkraineEurope – Central Asia October 31, 2003 – Updated on January 20, 2016 Reporters Without Borders concerned about dismissal of prosecutor in Gongadze case News Receive email alerts News RSF_en UkraineEurope – Central Asia Help by sharing this information Reporters Without Borders expressed concern today about the sacking of Ukrainian prosecutor-general Svyatoslav Piskun and whether it was linked to the probe into the murder of journalist Georgy Gongadze. His dismissal coincided with the arrest on 24 October of a former interior ministry official and came in the wake of numerous errors and failures that have dogged the murder enquiry for more than three years. Reporters Without Borders expressed concern today about the sacking of Ukrainian prosecutor-general Svyatoslav Piskun and whether it was linked to the probe into the murder of journalist Georgy Gongadze. His dismissal coincided with the arrest on 24 October of a former interior ministry official and came in the wake of numerous errors and failures that have dogged the murder enquiry for more than three years. “We ask you to assure us that Piskun’s departure is not related to the Gongadze case and to keep us informed of all developments in the investigation, especially the consequences of the arrest of former interior ministry secret police chief Oleksy Pukach,” said Reporters Without Borders secretary-general Robert Ménard in a letter to Ukrainian President Leonid Kuchma.”We also ask you to let us know as quickly as possible who will now be in charge of the Gongadze case. The lack of results in the enquiry is very worrying to us and this new turn of events can only delay further the quest for the truth,” he said. The press freedom organisation also wrote to Piskun asking that if he thought his dismissal was linked, even partly, to the Gongadze case, that he should make public the evidence he had managed to collect so far that might help solve the case. Piskun was sacked by President Kuchma on 29 October, officially at the request of a government anti-corruption commission, for alleged abuse of authority and serious legal offences. He had been in charge of the Gongadze case since his appointment in July last year to succeed Mikhailo Potebenko, who was also sacked. Gongadze vanished on 16 September 2000 and his headless and mutilated body was found on 2 November that year. A Reporters Without Borders fact-finding mission in January 2001 noted many very serious errors in the investigation. Potebenko, elected prosecutor-general by parliament in March 2001, tried to protect government officials from accusations of involvement in the killing. Gongadze’s widow Myroslava and his mother Lessia were systematically excluded from the investigation and were not allowed to be civil parties in the case until late January 2001. Myroslava Gongadze filed a complaint against the Ukrainian government before the European Court of Human Rights on 16 September 2002. to go further Organisation News March 26, 2021 Find out more Crimean journalist “confesses” to spying for Ukraine on Russian TV Follow the news on Ukraine Ukrainian media group harassed by broadcasting authority News Ukraine escalates “information war” by banning three pro-Kremlin media September 7, 2020 Find out morelast_img read more